Deklaracja dostępności
Informacje ogólne
Ośrodek Pomocy Społecznej Dzielnicy Żoliborz m.st. Warszawy zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej OPS Żoliborz.
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Treść niedostępna
Najpoważniejsze zidentyfikowane ograniczenia dostępności: Niektóre zamieszczone na stronie publikacje w formie plików PDF nie są dostępne cyfrowo w całości; W niektórych materiałach multimedialnych brakuje napisów dla niesłyszących, transkrypcji oraz opisów tekstowych; Sporadycznie pojawiają się błędy w opisach i treściach przycisków oraz linków.
Wyłączenia
Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Adam Ćwikliński, adam.cwiklinski@ops-zoliborz.waw.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 225692807. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo:
- zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.
Żądanie musi zawierać:
- dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
- wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
- wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, nastąpi najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
Skargi i odwołania
W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie może złożyć skargę w sprawie zapewniania dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Ośrodek Pomocy Społecznej Dzielnicy Żoliborz m. st. Warszawy, ul. Dembińskiego 3, 01-644 Warszawa Siedzibą Ośrodka Pomocy Społecznej Dzielnicy Żoliborz m.st Warszawy jest jednopiętrowy budynek usytuowany przy ul. Dembińskiego 3 w Warszawie. Do budynku prowadzi wejście od ul. Dembińskiego, przy drzwiach wejściowych do budynku znajduje się dzwonek zainstalowany na wysokości umożliwiającej skorzystanie osobie będącej na wózku. Drzwi wejściowe oznakowane są pasem kontrastowym dla osób słabowidzących. Przed budynkiem Ośrodka Pomocy Społecznej Dzielnicy Żoliborz m.st. Warszawy istnieje podjazd dla wózków inwalidzkich. Toaleta dla osób niepełnosprawnych znajduje się na parterze przy kasie. Punkt obsługi klienta znajduje się na parterze budynku. Dalsze przejście zabezpieczone jest drzwiami otwieranymi przez pracowników Ośrodka. Drzwi są oznakowane pasami kontrastowymi dla osób niedowidzących. W budynku nie ma windy. W budynku znajdują się oznaczenia w języku Braille’a – tabliczki NFC. Informację na tabliczce można odczytać przez aplikację zainstalowaną w smartfonie jak również jest na niej wytłoczona informacja w języku Braille’a. Do budynku i jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. W Ośrodku można skorzystać z przenośnej pętli indukcyjnej. Dom Seniora „Piękny Brzeg”, ul. ks. J. Popiełuszki 16, 01-590 Warszawa. Do budynku prowadzą dwa wejścia: pierwsze od ul. Harcerskiej, drugie od ul. H.Czaki. Dodatkowo wyjścia ewakuacyjne od zaplecza kuchennego oraz od strony mini ogródka. Budynek niedostosowany dla osób niepełnosprawnych na wózkach, niedowidzących oraz niewidzących. Pokój kierownika oraz pokoje, w których odbywają się zajęcia dla seniorów znajdują się na parterze budynku. Pomieszczenia za każdym razem otwierane są przez Pracowników Domu. Pokoje wyposażone są w toalety przeznaczone dla seniorów oraz Pracowników. Brak toalety dla osób poruszających się na wózkach. Stołówka Domu Seniora znajduje się pomieszczeniach piwnicznych budynku, do których prowadzi kilkanaście schodów (brak możliwości dotarcia przez osoby na wózkach). Przy budynku znajdują się ogólnodostępne miejsca parkingowe, w tym trzy miejsca dla osób niepełnosprawnych. Dom Seniora „Piękny Brzeg” posiada wyznaczone miejsce parkingowe dla pojazdów dostarczających m.in. posiłki (przy wejściu od zaplecza kuchennego). W Ośrodku nie ma pętli indukcyjnych. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla, ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących. Żoliborskie Centrum Integracji i Aktywizacji Seniorów, ul. Wyspiańskiego 6/8 01-577 Warszawa. Budynek posiada jedno wejście od ulicy Wyspiańskiego 6/8 dostosowane dla osób niepełnosprawnych, furtka bez barier, podjazd dla wózków inwalidzkich spełniających kryteria ,drzwi dostosowane do wjazdu oraz przestrzeń do poruszania się nimi po terenie budynku. Dostosowana jest jedna toaleta dla ww. Placówka nie dysponuje miejscami postojowymi ani innymi ułatwieniami dla osób niesłyszących ani niedowidzących. W budynku nie ma pętli indukcyjnych. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla, ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
Informacje dodatkowe
Ułatwienia Na portalu istnieją ułatwienia przeglądania treści przez osoby niedowidzące: Zmiana wielkości czcionki; Zmiana kontrastu. Inne informacje i oświadczenia Strona jest sukcesywnie udoskonalana pod kątem dostępności. W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt z „Miejskim Centrum Kontaktu 19115”. Miejskie Centrum Kontaktu 19115 czynne jest 24/7: tel 19115, e-mail: kontakt@um.warszawa.pl, Portal: Bezpłatna aplikacja 19115 Czat:. Na stronie 19115 jest możliwość połączenia się z tłumaczem języka migowego. Informacje o usłudze tłumacza migowego online oraz usłudze tłumacza migowego można znaleźć również na stronie Dostęp alternatywny można uzyskać kontaktując się z „Miejskim Centrum Kontaktu 19115”. Możliwe jest odczytanie treści niedostępnej (krótsze teksty - max do 1 strony A4).Można również zarejestrować w 19115 wniosku o zapewnienie dostępności cyfrowej. Zarejestrowany wniosek jest przekazywany do właściciela treści.
Metryka
Rejestr zmian
Rozwiń